Concurso de Traslados
  Mesa Sectorial
  Xuntas de Persoal
  Profesorado Interino
  Oposicións
  Destinos Provisionais
  STEG Opina
  Lingua galega
  Escola laica
  FP
  Universidade
  Recursos/Publicacións
  Convocatorias anuais
  Reseñas DOG
  Retribucións
  Xubilacións
  Formación STEG
  Permutas
  Bolsas de Traballo
  Educación Exterior
  Avisos
  Informes educativos/webs
  Educación no Rural
  Eleccións sindicais
 Lexislación
Publicacións
Necesita el Flash Player y activar Javascript.
Colaboracións STEG
Necesita el Flash Player y activar Javascript.
  STEG OPINA   
CURSO 2011-2012
Unha volta aos camiños do goberno de Aznar

O Ministro de Educación vén  de presentar as liñas de traballo polas que discorrerá a súa reforma da actual Lei Orgánica de Educación (LOE, 2006) e faino menos de dous meses despois de ter imposto, a través do RD-lei 14/2012, unha serie de medidas, como o  aumento das ratios nas aulas e do horario lectivo do profesorado, que van claramente contra a calidade que agora din querer potenciar.

 

As liñas de traballo fundamentais que o Ministro expuxo se parecen moito á deostada e derrogada LOCE,  a lei de educación do goberno Aznar, que estabeleceu camiños desde 3º de Ed. Secundaria, obrigando ao alumnado a escoller entre a opción encamiñada á FP, ou a opción encamiñada ao Bacharelato, convertendo os estudos de FP en estudos de inferior categoría.

 

A redución de materias é outra liña de traballo que o goberno quere para a nova lei, polo que a primeira proposta coherente sería a desaparición da relixión como materia de obrigada oferta nos centros eudcativos. Calquera proposta de reducción de materias que non comece con esta medida non poderá ser considerada mínimamente seria,por moito que se invoque á calidade educativa para a defender.

 

A referencia a medidas como “o deenvolvemento de avaliacións externas, o incremento da transparencia dos resultados ou a promoción da especialización nos centros” agochan estratexias como a realización de exames de reválida ao alumnado ao finalizar as etapas educativas que servirán para elaborar rankings de centros que, ao se publicitar, condicionarán a matrícula do alumnado. A liberdade de escolla por parte das familias convertirase de facto nunha escolla por parte dos centros mellor avaliados do alumnado máis favorecido desde o punto de vista socioeconómico, o que levará á creación de centros públicos de primeira, segunda ou terceira categoría, así como ao reforzamento da rede de centros concertados, que xa aplican actualmente esta selección do alumnado. O propio documento entregado polo Ministerio, no que se recolle explícitamente a intención de medir a calidade educativa polos resultados do alumnado, sen ter en conta variables como o investimento realizado ou o número de docentes, explicita sen lugar a dúbidas a intención de non ter en conta as condicións de partida previas á hora de avaliar os resultados. Unha vez máis, a igualdade de oportunidades pretende medirse na meta de chegada sen ter en conta os distintos puntos de saída do alumnado, conculcando o máis elemental sentido da equidade.

 

A intención deste goberno responde claramente ao desexo de atallar o “fracaso escolar” segregando ao alumnado a idades máis temperás, eliminando deste xeito os obxectivos dunha educación integral ata os 16 anos.Lonxe de poñer o remedio – e os medios- nas idades nas que se comeza a fraguar, confórmanse con esconder este fracaso debaixo da alfombra dos intinerarios.



Secretariado Nacional do STEG
 

prodesin.com E-mail de Contacto | Aviso Legal