GALEGO. COMEZA A APLICACIÓN DO
DECRETO DO PARTIDO POPULAR
As instrucións e o cuestionario da Consellería
de Educación sobre a lingua en Infantil semellan máis
un traballo realizado para unha actividade do alumnado que dunha Consellaría.
As instrucións e o cuestionario enviados onte
aos centros educativos para determinar a lingua de infantil demostran
a urxencia partidista desta Consellaría e a falla de profesionalidade
desde unha óptica sociolingüística. Esta enquisa
só pode ser considerada unha chapuza feita cun desinterese cara
a pedagoxía e a nosa lingua e impropia dunha Consellería.
Abonda con comparala cos cuestionarios que desde moitos centros educativos
se realizaron, con carácter científico, para coñecer
a realidade sociolingüística da súa contorna.
Tal e como denunciamos desde o inicio desta campaña lingüicida
do goberno, este decreto só vai xerar conflitos nos centros educativos.
Desde o STEG adiantamos os conflitos e problemas de xestión cos
que nos imos atopar por unha administración incompetente:
EDUCACIÓN INFANTIL
1. A enquisa non serve para determinar un plan lingüístico
que consiga o obxectivo que o decreto marca: a competencia lingüística
nas dúas linguas.
2. Unhas familias imporán a outras a lingua predominante. Ademais
de que a maioría simple decide a lingua de todo o grupo, no caso
de alterarse a composición deste nos cursos posteriores do ciclo,
non hai opción de modificar a escolla inicial realizada o primeiro
ano.
3. Cal é a “lingua materna” das nenas e dos nenos
nas que cada proxenitor se expresa nunha?
4. Non hai seguranza que a pregunta non sexa contestada desde os prexuízos
contra o galego e, xa que logo, non se corresponda coa realidade.
5. Non se teñen en conta os aspectos lingüísticos
da contorna, fundamentais para as determinacións pedagóxicas
segundo apoian todas as persoas expertas en lingüística.
6. O alumnado rematará a etapa de infantil sen a competencia
lingüística precisa para abordar as materias que se impartirán
en galego en Primaria.
EDUCACIÓN PRIMARIA
1. En Primaria o equilibrio, partindo dunha competencia
desigual, afondará máis no desequilibrio e no analfabetismo
lingüístico. A falla de competencia en galego reducirá
a capacitación do noso alumnado para a adquisición dos
contidos educativos.
2. Sendo a escolla cada catro anos os que este ano rematen infantil
non poderán escoller, por exemplo, o cambio de lingua en matemáticas,
polo que a liberdade de escolla é unha mentira.
3. Se, dentro dos catro anos que di o decreto que ten que manterse o
proxecto lingüístico de centro, aparece alguén que
queira, e estea capacitado, para dar algunha materia en lingua estranxeira,
diminuirá, aínda máis, o número de horas
das áreas impartidas na lingua minorizada (galego).
EDUCACIÓN SECUNDARIA E BACHARELATO
1. Os centros terán graves problemas para realizar
a repartición das materias en cada lingua. Especialmente ao non
ter a mesma carga horaria e existir a optatividade entre moitas delas.
Como o Decreto obriga a marcar as materias antes de coñecer a
optatividade do alumnado é imposible garantir o falso equilibrio
do 50%. Daranse casos, en función das optativas escollidas polo
alumnado, onde o alumnado reciba o 70% ou máis de aulas en castelán.
2. Vanse rexeitar os libros de texto existentes e en bo estado só
porque están en galego e mercar os mesmos en castelán?
Aparte de toda a problemática exposta, está por ver a
actuación da inspección educativa. Seguirá a ser
tan permisiva na vixilancia da aplicación deste decreto como
o foi na dos anteriores, que nunca chegaron a cumprirse plenamente no
que atanguía ao galego?. Lembremos que mesmo se deron casos nos
que a inspección, en contra da lexislación en vigor no
seu momento, deulle a razón a algunha familia no sentido de que
o alumnado podía expresarse e ter o material escolar no idioma
que quixese, é dicir, en castelán.
Para resolver todas estas dúbidas e outras,
vémonos o 19 de xuño no MUPEGA nas Xornadas de Lingua
que, organizadas polo STEG, contarán coa participación
de:
- Teresa Moure. Escritora, Doutora en Lingüística,
profesora da USC.
- Goretti Sanmartín. Directora do Servizo
de Normalización Lingüística da Universidade da
Coruña
- Alba Nogueira. Doutora en dereito e profesora de
Dereito Administrativo da USC
- Francisco Fernández Rei. Catedrático
de Filoloxía Románica da USC. Membro da RAG
- Xaime Subiela. Lcdo. en Ciencias Políticas,
investigador da política lingüística de Galicia.
- Pilar García Negro. Doutora en Filoloxía
Galega, profesora na Universidade da Coruña.
- Anxo Lorenzo. Secretario Xeral de Política
Lingüística. Doutor en filoloxía na Universidade
de Vigo.
- Bernardo Penabade. Profesor de Lingua e Literatura
Galega.
- Rexina Vega. Doutora en Filoloxía Románica.
Profesora de instituto e da Universidade de Vigo
- Xosé Antonio Calviño Martínez,
Profesor de Lingua e literatura galegas
- Leo e Arremecaghona. Escritor, filólogo
e showman.
Secretariado Nacional do STEG
Xuño 2010
|