11 DE FEBREIRO, DÍA INTERNACIONAL DA MULLER E A NENA NA CIENCIA
Desde a Organización de Mulleres da Confederación Intersindical (OM) queremos aproveitar este 11 de febreiro, Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia, para reivindicar o papel fundamental das mulleres no desenvolvemento do coñecemento e a innovación. A pesar dos avances conseguidos, as mulleres seguimos enfrontándonos a barreiras que limitan o noso acceso e progreso no ámbito científico e tecnolóxico.
As estatísticas demostran que aínda somos minoría nas carreiras STEM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería e Matemáticas). Moitas nenas abandonan o seu interese pola ciencia debido á falta de referentes femininos nos seus libros de texto, á escaseza de apoio e aos prexuízos de xénero que, lamentablemente, seguen moi presentes na nosa sociedade. As científicas estiveron historicamente invisibilizadas e, aínda que o seu labor foi crucial, moitas viron o seu traballo ignorado ou atribuído a homes.
Máis mulleres na ciencia, máis progreso para a sociedade
As mulleres que elixen o camiño da ciencia e a tecnoloxía deben sortear numerosos obstáculos, desde a precariedade laboral ata o teito de cristal que limita o seu acceso a postos de liderado. Ademais, a maternidade segue sendo unha das principais razóns polas que moitas investigadoras ven interrompidas as súas carreiras, xa que a conciliación entre a vida laboral e familiar segue sen ser unha prioridade en moitas institucións.
Se realmente queremos avanzar cara a unha sociedade máis equitativa, é imprescindible garantir que as nenas e mulleres teñan as mesmas oportunidades que os seus compañeiros homes para desenvolver os seus talentos no ámbito científico. É urxente romper cos estereotipos de xénero desde a infancia e fomentar a súa participación nestes campos a través de referentes, programas educativos e políticas que promovan a igualdade real.
Desde a OM consideramos fundamental que as administracións públicas e o sistema educativo adopten medidas concretas para eliminar as desigualdades na ciencia e a tecnoloxía. Esiximos:
Unha educación en igualdade que elimine os estereotipos de xénero nas aulas e fomente o interese das nenas pola ciencia desde idades temperás.
A visibilización das mulleres científicas nos contidos curriculares e nos medios de comunicación.
Políticas de conciliación familiar que permitan ás investigadoras continuar as súas carreiras sen renunciar á súa vida persoal.
Medidas contra a fenda salarial e o teito de cristal nos centros de investigación e universidades.
Programas de apoio, para que as novas interesadas na ciencia conten con referentes que as guíen no seu camiño profesional.
Un compromiso de toda a sociedade
Non podemos deixar que o talento de tantas mulleres siga quedando relegado a un segundo plano por prexuízos e desigualdades estruturais. A ciencia necesita de todas as mentes brillantes, sen distinción de xénero. É necesario que todos os sectores da sociedade —familias, docentes, institucións, empresas e gobernos— se impliquen na transformación desta realidade.
Este 11 de febreiro é un recordatorio de todo o que aínda nos queda por facer. Desde o STEG reafirmamos o noso compromiso coa loita por unha ciencia inclusiva e xusta. Seguiremos traballando para que as mulleres e nenas poidan desenvolverse plenamente nestes ámbitos, sen barreiras nin limitacións.
Porque o futuro da ciencia tamén nos pertence.
Asemblea de mulleres do STEG
Organización de Mulleres da Confederación Intersindical