SINDICATO
DE TRABALLADORAS E TRABALLADORES DO ENSINO DE GALIZA | |
![]() ![]() |
STEG, CIG, CCOO e UXT abandonamos a Mesa Sectorial ante a negativa da Administración a negociar os aspectos máis relevantes recollidos no borrador de Decreto do plurilingüismo. A postura da administración foi clara, xa se introduciron as modificacións que consideraban oportunas e non hai a máis mínima posibilidade de negociación. Que esta Mesa era un simple “paripé” estaba claro desde o momento en que o borrador xa foi mandado, antes de pasar pola Mesa, aos membros do Consello Escolar de Galiza para que fixeran as súas achegas. Ante esta situación, todas as organizacións sindicais agás ANPE, abandonamos a Mesa Sectorial. Desde o STEG traballaremos, como sempre facemos naqueles temas que coincidimos, para conseguir unha unidade de acción sindical que nos leve a plantexar medidas de actuación conxuntas co fin de impedir a tramitación, ou no seu caso a aplicación, deste nefasto decreto. A continuación recollemos a intervención do STEG na que lle formulamos a Administración cales eran os puntos fundamentais que desde o noso punto de vista tiñan que ser modificados no decreto: Queremos comezar a nosa intervención amosando a nosa preocupación polas declaracións do Conselleiro desbotando practicamente a posibilidade de introducir variacións neste borrador ao cualificar de “non razoables” aquelas medidas que modifiquen aspectos fundamentais deste decreto, que para o STEG é o máis lesivo para os dereitos lingüísticos do noso alumnado e do conxunto da cidadanía deste pais. Malia isto, vimos aquí a expor “razoadamente” os aspectos esenciais que unha norma sobre a nosa lingua debe conter: 1. CONSENSO: coa lingua ningún partido nin goberno pode frivolizar impoñendo un discurso parcial e partidista que só fará dano ao conxunto da sociedade galega e en especial ao futuro da nosa lingua. Neste sentido demandamos que a elaboración dunha norma sobre o galego, neste momento, só pode partir do desenvolvemento do Plano de Normalización lingüística do 2004 tal e como demanda a RAG, ao ser o último consenso parlamentario sobre a lingua. Entendemos, xa que logo, que para a lexitimidade dunha norma para o galego no ensino debe contar como principio esencial que sexa unha norma que emane do Parlamento de Galiza co acordo unánime da cámara. 2. RETIRADA DA ESCOLLA VINCULANTE DAS FAMILIAS: partindo de que para o STEG a implicación da comunidade educativa é fundamental no desenvolvemento da vida escolar do alumnado rexeitamos de plano a introdución deste poder para as nais e pais, vulneradora dos dereitos do alumnado. Para o STEG é obriga da administración garantir a competencia lingüística do alumnado baseando a súa actuación en criterios lingüísticos, científicos e pedagóxicos. A filosofía demagóxica desta proposta afondará na desvalorización do profesorado e da súa autoridade xa que a suposta liberdade de familias e alumnado detraese da do profesorado desvalorizando a súa capacidade e formación. Xa que logo é unha demanda incuestionábel pola formación do alumnado e pola convivencia nos centros a retirada deste aspecto. 3. DISCRIMINACIÓN POSITIVA PARA O GALEGO NA
CARGA HORARIA DAS MATERIAS: para o STEG a administración, cumprindo
o estatuto de autonomía e a LNL debe garantir, cando non fomentar,
o aumento da presenza actual do galego no ensino. 5. LINGUA DO ALUMNADO: a proposta que contempla o texto presentado é contrario a calquera principio pedagóxico para o ensino de linguas. Queremos saber como medirá esta consellaría a competencia lingüística dun alumnado que só terá que expresarse en galego na materia de galego, como se dunha lingua estranxeira se tratase. Non entendemos como se pode garantir o dominio dunha lingua por parte do alumnado se este non a emprega en ningún momento. Non se pode por unha banda dicir que hai que revalorizar
e prestixiar a función docente e ao mesmo tempo negar os criterios
profesionais do profesorado, deixándoo sen autoridade diante
do alumnado. Secretariado Nacional do STEG |