| Primaria Secundaria Profesorado
interino Provisionais Lexislación
Reseñas
DOG Retribucións
2002 Xubilacións
2002 Secretaria
da Muller O
Ensino na Prensa STEG
Opina Artigos
de Opinión Publicacións
STEG STEG
Formación Info-STEG Asesoría
Xurídica Servicio
de permutas Bolsas
de traballo Reseñas
BOE Enlaces
|
Lei
de F.P. | | 20
razóns para rexeitala - Elaborouse
sen un debate público e aberto sobre a Formación Profesional, sen que se avaliara
o II Programa Nacional da F.P. en vigor, coa complicidade silenciosa das organizacións
patronais e os grandes sindicatos.
-
Menoscaba
as competencias na materia das CC.AA. -
Ignora
deliberadamente os aspectos de financiamento da F.P. pública. -
Permite
que as necesidades máis inmediatas das empresas sexan determinantes no deseño
da formación, independentemente dos intereses formativos do alumnado: formación
lixo para traballo precario. -
Acelera
a privatización da Formación Profesional pública, permitindo que centros privados
e cuase-privados se incorporen plenamente ao sistema educativo, coa posibilidade
de ser subvencionados directamente pola Administración e coa capacidade de expedir
títulos de validez académica e laboral. -
Facilita
a incorporación da formación ao negocio das empresas. -
Segrega
e desertiza a F.P. inicial/regrada, subordinándoa aos intereses do empresariado
e eliminando a súa actual función educativa. -
Converte
a F.P. nun inmenso negocio, en boa parte con cargo a fondos públicos, no que calquera
poderá impartir, avaliar e acreditar titulacións, en réxime de libre mercado.
-
Legaliza
o actual filón de patronais e sindicatos coa Formación Continua e Ocupacional,
entregándolles, ademais, o control dos actuais centros públicos, a través do sistema
de centros integrados. -
Discrimina
á cidadanía no acceso á formación, ao diversificar a natureza dos centros de F.P.,
que competirán en desiguais condicións en canto a medios e oferta formativa.
- Desvaloriza
o poder contractual das actuais Titulacións Profesionais, mediante a desregulación
do sistema de avaliación, acreditación e expedición de títulos, a través da acreditación
modular.
-
Permite
a explotación laboral do alumnado en prácticas, ao non regularse a súa situación
nin recoñecerse o carácter laboral das mesmas. -
Fai
desaparecer a estabilidade laboral do actual profesorado de F.P., obrigado a unha
competencia desigual cos formadores privados, incluso no seu propio centro.
-
Prioriza
en recursos ás familias profesionais e ciclos formativos que sexan “rendibles”
para a empresa privada. ¿Que pasará co resto? -
Elimina
o papel vertebrador do ensinante da F.P. pública, anegado nun mar de cursos, formadores
e empresas… privados. -
Obriga
ao profesorado da F.P. pública, de igual xeito que aos aspirantes, a entrar ou
manterse no mercado laboral, a unha reciclaxe continua á súa costa e fóra do horario
laboral, para tratar de seguir a cambiante demanda empresarial.
-
Dificulta
o acceso do alumnado dos centros públicos ás prácticas en empresas pois estas
preocuparanse fundamentalmente do seu propio alumnado. -
Tras
a ilusionante posibilidade de impartir cursos de formación privados, ocúltase
a crúa realidade da desaparición de sectores enteiros da actual F.P. regrada.
-
Xerarquiza, aínda máis,
a dirección dos centros, modificando os actuais órganos colexiados (claustro e
consello escolar) e nomeando “a dedo”
os seus directores.
- Constitúe
un modelo educativo plenamente mercantilizado, susceptible de extensión ao resto
do sistema educativo

|
| | |