ENQUISA LINGUA MATERNA INFANTIL
O 40% das nais e pais das grandes
cidades de Galiza queren que as súas nenas e nenos sexan educadas
en galego.
Aínda así só o 12% serán impartidas na nosa
lingua
Co inicio do curso o STEG realizou unha consulta ao centros de Infantil
e Primaria co obxectivo de saber os resultados da pregunta sobre a lingua
materna das fillas e fillos en infantil. Preguntamos nos centros das
7 grandes cidades de Galiza xa que estas contornas son as que sofren
a maior perda de falantes na nosa lingua.
O resultado, aínda que non pode ser considerado como o mellor
posíbel, é unha advertencia para esta Consellaría
e a actual política educativa da Xunta de Galiza. Para o STEG
o mal plantexamento da pregunta, xunto coa prohibición das aulas
de inmersión lingüística en contornos castelanfalantes
impide a aprendizaxe do galego para as súas crianzas. Temos que
lembrar que a escola en moitos destes contornos era o único lugar
para o contacto coa lingua ao existir unha realidade de imposición
e de substitución lingüística. Sobra lembrar a imposibilidade
de cinema en galego, televisións, radio... o que fai máis
necesario o traballo na escola.
O mal plantexamento da pregunta sobre cal é a lingua materna
leva a nais e pais que, aínda tendo como lingua materna o castelán,
e querendo unha escolarización en galego, non lles sexa posíbel
esta opción. Por este motivo desde o STEG seguiremos a reivindicar
que a lingua se estableza a partir do plan lingüístico atendendo
a criterios científicos e co obxectivo da competencia lingüística
do alumnado e non do analfabetismo lingüístico. A pregunta
só pretende aproveitar os prexuízos lingüísticos
históricos que aínda existen en parte da sociedade, xunto
co desprestixio provocado recentemente por minorías radicalizadas,
medios e gobernos irresponsábeis.
O paradoxo é que chegando a esta cifras do 40% a maioría
das aulas (case o 90%) vanse impartir en castelán co que en lugar
de facer unha política de apoio ao galego estamos a provocar
a desgalización das nenas e nenos galegofalantes.
Os mellores datos para o galego danse na área urbana de Compostela
e os peores resultados en Pontevedra.
Desde o STEG cremos que estes datos deben ser unha seria advertencia
para o Goberno da Xunta e a Consellería de Educación para
mudar a súa política lingüística. Neste senso
cremos que se dan as condicións necesarias para a creación
de aulas en galego na maioría dos centros educativos galegos
e aumentar a presenza do galego desde a etapa de infantil como o mellor
camiño para o coñecemento.
PORCENTAXES |
GALEGO |
A CORUÑA |
41% |
LUGO |
42% |
OURENSE |
41% |
PONTEVEDRA |
25% |
Secretariado Nacional do STEG
setembro de 2010
Pdf
para imprimir
|