Redución de profesorado, unidades e postos de traballo
Redución de profesorado, unidades e postos de traballo: datos cos que comezamos o curso 2013-2014
Comezamos un novo curso cun aluvión de cifras, porcentaxes e datos que difiren moito segundo a fonte que os espalla. O sindicato STEG estivo traballando para ofrecer á comunidade educativa datos obxectivos e verificábeis.
Fixemos o estudo da redución do profesorado desde o curso 2009-2010, que é cando inicia o seu mandado o actual goberno autonómico, ata o presente curso 2013-2014 (os datos deste curso son estimacións, pois non se poden dar aínda definitivos). Os resultados, en resumo, son estes:
Ø No ensino público pasamos de 31.375 a 30.354 profesoras/es , o que significa unha redución de 1.021 profesoras/es, equivalente a unha diminución dun 3,3%.
Ø No ensino privado concertado pasouse de 5.325 a 5.305 profesoras/es, isto é, a redución é de tan só 20 profesoras/es, equivalente a unha diminución dun 0,3%.
Os datos amosan de seu, ben ás claras, onde a Consellería esta a facer unha drástica redución de profesorado nas aulas galegas.
Pero non abonda con ver estes datos sen contextualizalos, posto que non é o mesmo que se reduza profesorado cando mingua o alumnado que se faga esa redución cando este último, moi pola contra, aumenta. Con efecto, o alumnado pasou dun total de 366.098 no curso 09/10 a un total de 387.148 no presente curso, o que supón un aumento de arredor de 21.000 alumnas/os (sen contarmos as EOIs, EEAA e ensinanzas deportivas).
Xa denunciou o STEG, nun anterior comunicado á opinión pública, as dificultades que se viven nos centros educativos, por mor dos recortes da Consellería, para levar adiante medidas de atención á diversidade do alumnado (PDCs, reforzos, PCPIs, agupamentos flexíbeis...). Tamén desvelou o STEG como nos postos de traballo que se manteñen, ten aumentado a porcentaxe de impartición de afíns e de interinidades, ou sexa, de traballo precario. A diminución da estabilidade dos cadros docentes nos centros é impresionante.
O seguinte gráfico, que recolle as diferentes adxudicacións a persoal interino nos concursos de provisionais, amosan ese aumento da precarización.
En canto á Educación Infantil e Primaria, o estudo que fixo o STEG, comparando cada centro que aparece na última modificación do catálogo de postos de traballo coa última modificación que se deu nese centro, aportounos os seguintes datos:
Ø Desaparecen 65 postos de traballo, dos cales 36 son de EI, 17 son de EP, 4 de FI, 4 de FF, 3 de PT e 1 de AL
Estes son, en definitiva, os datos reais e verificábeis que dan a medida do trebón destrutivo que se está abatendo sobre a escola pública por obra e graza do goberno presidido polo Sr. Núñez Feijóo. Cando o seu nefasto Conselleiro Sr. Jesús Vázquez chegou a dicir en rolda de prensa (a mesma en que afirmou sen inmutarse a “absoluta normalidade” do inicio do novo curso...) que había 51 unidades máis de Educación Infantil e Primaria e 30 docentes máis para o presente curso 2013-14, non estaba senón dándonos o enésimo exemplo da propaganda partidista, cínica, manipulada e inveraz que se ten convertido en marca da casa da Consellería que preside.
Secretariado Nacional do STEG
outubro de 2013